کتاب نایاب

فروشگاه کتاب کمیاب ,خرید و فروش کتاب نایاب ,خرید و فروش کتاب دست دوم, خریدار کتاب دست دوم

کتاب نایاب

فروشگاه کتاب کمیاب ,خرید و فروش کتاب نایاب ,خرید و فروش کتاب دست دوم, خریدار کتاب دست دوم

فرنگیس

 فرنگیس اثر سعید نفیسی

رمان فرنگیس- سعید نفیسی – نامه های عاشقانه ای ست….از سوانح مختلف زندگی که عاشق دلباخته ای به معشوق خود نوشته…..این نامه ها اکنده از شور..و بی قراری ست….از ۶۱ نامه ای که نویسنده برای معشوقه ی خود فرستاده…و مجموع انها را داستان کرده…میفهمیم…او معشوقه را در جایی میدیده…که چنین دیوانه وار دل به سپرده ..و ازی سو به ان سو میرود…و شیدای میکند…اما نمیتوان فهمید که وضع معشوقه و عکس العمل او در برابر این عشق بغرنج و بی امان چه بوده….و در سراسر داستان….کوچکترین کنایه ای از پیشنهاد…ازدواج وپایان بخشیدن به این ناله وندبه که قطعا برای هرد. طاقت فرسا شده نیست. نویسنده ینامه ها به این مطلب توجه دارد که چنین عشقی بی سرانجامی لااقل از نظر جامعه و مردم پسندیده نیست…….”مردم چه میدانند که من پاک دیده ام…و تو پاکیزه دامنی…..همه از دریچه ی چشمان الوده ی خویش مینگرند…همه عشق را با شهوت میامیزند…همه گمان میبرند که هر دیده ی دلباخته ای که برچهره ی نازنین دلارایی میافتد الوده به هوس است……تو ..تو ان فرشته ی بهشتی که رخساره ی جهان ارایت ..پرستشگاه روح پاک منست….تو چرا میبایست بدین قیدهای جانکاه…بدین نظامات دور از مردمی پای بست باشی……؟من و تو باید دلدادگان و دلبران دیگر را سرمشق قرار دهیم….باید به این مردم هوسران و شهوت پرست بگوییم که عشق ان نیست.. که ایشام پنداشته اند….من وتو چه باک داریم که در حق ما اندیشه ی بد کنند….من وتو باید پرده از روی این قیود بیهوده ی نظام اجتماعی برداریم….به چهانیان بگوییم که دلباخته ی یگدیگریم….و از کسی پروایی نداریم

برای خرید کتاب فرنگیس کلیک نمایید

دانلود کتاب فرنگیس

 

استثناء و قاعده

 نمایشنامه  استثناء و قاعده اثر برتولت برشت

اویگن برتولت فریدریش برشت (به آلمانی: Eugen Berthold Friedrich Brecht)‏ ‏ (زاده ۱۰ فوریه ۱۸۹۸ – درگذشته ۱۴ اوت ۱۹۵۶)، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر و شاعر آلمانی با گرایش‌های سوسیالیستی و کمونیستی بود

برای خرید کتاب استثنا و قاعده  کلیک نمایید

دانلود کتاب  استثنا و قاعده

 

 

 

کتاب کورس

کتاب کورس نوشته نیکوس کازانتزاکیس

کورس (نمایش‌نامه)
christopher columbus kouros melissa

نیکوس کازانتزاکیس، نویسنده بزرگ یونانی، از چهره‌های برجسته روشنفکری و هنری جهان در سده بیستم است. تعدادی از رمان‌های او به فارسی ترجمه شده، اما این نخستین نمایشنامه‌ی اوست که به چاپ می‌رسد. در این نمایشنامه به پیروی از تراژدی‌های یونانی، به زبان شاعرانه، مبارزه انسان در مقابل سرنوشت و غلبه بر ضعف‌های خود را می‌بینیم، با این تفاوت که کورس یک تراژدی نیست. کازانتزاکیس رساله دکترایش را درباره نیچه نوشته و در آثارش از او تاثیر پذیرفته است. کورس به زبان یونانی، به معنای " مرد جوان"، را می‌توان تجسم " انسان برتر" از نگاه نیچه ارزیابی کرد که در آن قهرمان داستان، پهلوان یونانی، پس از غلبه برنفس خود بدل به کورس می‌شود.

 داتلود کتاب کورس

رقابت روسیه و غرب در ایران

رقابت روسیه و غرب در ایران نوشته جورج لنزوسکی


این کتاب در سال ۱۳۵۱ تحت عنوان “غرب و شوروی در ایران: سی‌سال رقابت (۱۹۱۸ – ۱۹۴۸) ” منتشر شده است. ترجمه کتاب توسط اسمائیل رائین نویسنده کتابهای مشهوری چون فراموشخانه و فراماسونری در ایران و حقوق بگیران انگلیس در ایران منتشر شده است. نویسنده در این کتاب وقایع تاریخی را از ابتدای جنگ جهانی اول تا پایان جنگ جهانی دوم و عواقب و مصائبی که بر ملت ما در زمان اشغال سرزمین ما توسط بیگانگان صورت گرفته را برسی می کند. جورج لنزوسکی نویسنده کتاب مورخی لهستانی دارای فوق لیسانس حقوق سیاسی از دانشگاه ورشو که در سالهای ۱۹۳۸ تا ۱۹۴۵ (۱۳۱۷ تا ۱۳۲۴ شمسی)درسفارت لهستان در تهران بوده استو وقایع زیادی را در این سالهای بحرانی ثبت کرده است

برای خرید کتاب رقابت روسیه و غرب در ایران  کلیک نماید

تاریخ مختصر احزاب سیاسی ایران انقراض قاجاریه

تاریخ مختصر احزاب سیاسی ایران انقراض قاجاریه نوشته ملک الشعرای بهار (محمد تقی بهار)


جلد اول  این کتاب به سال ۱۳۵۷ در قطع پالتویی و جلد دوم آن به سال ۱۳۶۳ در قطع وزیری منتشر شده است.

این اثر اولین کتابی است که درباره احزاب سیاسی ایران و سهم آنها در جریانات سیاسی آن زمان نوشته شده است. بهار قصد خود را از نگارش این کتاب، آگاه کردن جوانان از وقایع و حوادث گذشته کشور ذکر کرده و گفته است که برای تحقق این هدف مقالاتی با عنوان “تاریخ مختصر احزاب سیاسی” در روزنامه “مهر ایران” انتشار داده است. این مقالات ــ که جلد دوم کتاب وی را تشکیل می‌دهد ــ از اسفند ۱۳۲۰ تا مرداد ۱۳۲۱ در روزنامه مذکور چاپ می‌شد.

برای خرید کتاب تاریخ مختصر احزاب سیاسی ایران کلیک نمایید

برای دانلود کتاب به ادامه مراجعه نمایید

 

ادامه مطلب ...

مشت خدا


مشت خدا نوشته  فردریک فورسایت

کتاب فوق پیرامون مردی  است که ده دقیقه از عمرش باقی مانده بود،می خندید. سبب خنده اش داستانی بود که دستیارش (( مونیک جامین ))، به هنگام رانندگی و بردن او از دفتر کارش به خانه وی برایش تعریف می کرد. شب 22 مارس 1990 و هوا سرد و بارانی بود

برای خرید کتاب مشت خدا کلیک نمایید

 

دانلود کتاب مشت خدا

 

درون ارتش شاه

کتاب درون ارتش شاه نوشته خسرو معتمد

تشکیل یک ارتش متحدالشکل ، به صورتی  که بتواند نمونه ای از یک یگان نظامی پیشرفته و با انضباط اروپایی را تداعی کند،تنها در اوایل سده نوزدهم میلادی و به وسیله عباس میرزا نائب السلطنه فتحعلی شاه و با کمک مستشاران فرانسوی و مدت زمانی بعد با همکاری مستشاران انگلیسی انجام گرفت.


دانلود کتاب ارتش شاه


بر گرفته از سایت کافه کتاب

فتنه باب

فتنه باب نوشته اعتضاد السلطنه
کتاب حاضر تاریخی است درباره سید علی محمد باب و ادعاهای وی و اقدامات او از شروع دعوت تا پایان زندگی و چگونگی ایجاد فرقه بابی که بعدها خود به صورت فرقه های ازلی و بهایی درآمد.

برای خرید کتاب فتنه باب کلیک نمایید


برای دانلود به ادامه مراجعه نمایید

 

ادامه مطلب ...

من و خاندان پهلوی

من و خاندان پهلوی نوشته مسعود انصاری

کتاب حاضر، خاطرات احمدعلی مسعود انصاری از خویشاوندان فرح دیبا و دوست نزدیک و مشاور مالی رضا پهلوی ـ پسر شاه معدوم ـ است، که اختلاف مالی وی و ولیعهد سابق ایران در مطبوعات غرب بازتاب یافت.
شدت این درگیری تا بدان حد بود که رضا پهلوی برای پیشبرد دعوی خود در دادگاه فدرال آمریکا مجبور به انکار ملیت ایرانی خود شد و این امر بحث‌های شدیدی را در محافل وابستگان رژیم گذشته در اروپا و آمریکا برانگیخت.
ظاهراً این اختلاف انگیزه‌ای برای گسست مسعود انصاری از خانواده پهلوی شد و تا بدانجا امتداد یافت که وی به نگارش و نشر این خاطرات پرداخت و طی آن اسرار و ناگفته‌های بسیار را از دوران حضور خود در این خانواده فاش نمود.
در بخش نخست، نویسنده به رابطه خویشاوندی خود با فرح دیبا و چگونگی پیوندش با دربار پهلوی می‌پردازد و شرح می‌دهد که این پیوند تا بدانجا توسعه یافت که وی در سالهای ۱۳۵۰ در زمره همراهان جوان بزم خصوصی شاه قرار گرفت. او در این بخش می‌کوشد تا براساس دیده‌ها و شنیده‌های خود به تبیین علل سقوط رژیم پهلوی بپردازد.
آنچه به این بخش از خاطرات اهمیت می‌دهد، موقعیت ویژه نویسنده و حضور وی در محفل خصوصی شهبانو است. می‌دانیم که در واپسین‌ سالهای سلطنت محمدرضا پهلوی، این باند دارای تاثیر جدی در شئون سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور بود و با گذشت زمان نفوذ فرح و اطرافیان او عمق بیشتر یافت.
معهذا تاکنون چنان که بایسته است به نقش باند فرح در تاریخ سلطنت پهلوی پرداخته نشده و از این زاویه به نظر می‌رسد که خاطرات احمدعلی مسعود انصاری می‌تواند سندی دست اول به شمار رود.

برای خرید این کتابکتاب من و خاندان پهلوی اینجا کلیک نمایید


دانلود کتاب من و خاندان پهلوی
در صورت عدم رعایت قانون کپی رعایت لطفا گزارش داده شود اصلاح می گردد

مصاحبه با شاه

کتاب مصاحبه با شاه نوشته مارگارت لاینگ

علم تقریباً تنها کسی بود که در تمام دوران خدمتش در وزرات دربار توان آن را داشت تا صراحتاً از شاه انتقاد کند و نظرات و پیشنهادات خود را درباره مسائل مهم سیاسی، اقتصادی و … کشور با شاه در میان بگذارد و در صورت لزوم او را از عواقب ادامه برخی کارهای ناصواب باز دارد و یا حداقل برحذر دارد.
با این حال وی با شناختی که از روحیه شاه داشت می‌دانست که هر نوع موضوعی را در چه شرایطی و در چه زمانی مطرح کند تا هم از عصبانیت شاه جلوگیری کند و هم این که اثر مثبتی بر وی داشته باشد و نهایتاً موضوع مورد تقاضا از تصویب شاه بگذرد.


خرید کتاب مصاحبه با شاه کلیک نمایید


 

دانلود کتاب ادامه مطالب

  ادامه مطلب ...